Kontakt

julmysigt@gmail.com

onsdag 3 september 2014

Vad ska jag baka?

I år SKA jag baka en massa gott till julen, får se till att inte trycka i mig allt på en och samma gång...
Så nu är frågan vad jag ska baka till julen.

Dessa är självklara.

  • Lussebullar¨
  • Mjuk pepparkaka
  • Bullar med mandelmassa
  • Saffrans renar (kokostoppar med saffran)
  • Vörtbröd
Dom här kanske blir bakade.
  • Knäck
  • Kola
  • Pepparkakshus
Det här köper jag färdigt.
  • Pepparkakor (japp ni läste rätt, lyckas aldrig få till dom. Blir alltid lite tjocka och mjuka.)
Vad ska ni baka?














































2 kommentarer:

  1. Åh, jag älskar kokostoppar, och saffrans så det bara måste ju vara en vinnande kombo! Supersöta dessutom!!

    Jag har samlat på mig en lista med över 100(!!!) recept under våren/sommaren på grejjer jag skulle vilja baka till jul, så rent tekniskt borde jag börja baka nu, om jag ska komma nån vart (eller inte...)! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow 100 recept, haha ja då får du börja baka nu ;-)
      Du får starta ett julbageri =D
      Ja det är ju så gott med både kokos och saffran så jag hoppas på en vinnande kombination.

      Radera