Kontakt

julmysigt@gmail.com

lördag 13 september 2014

Roliga listor

Ännu en rolig jullista =D
Hittade den här.


  • När börjar du baka inför julen? Vad brukar du baka då? 
    Har alltid dragit mig för att baka runt jul då jag gärna äter upp allt själv..
    Men i år hoppas jag på att baka lite bullar och annat gott.
  • Brukar du köpa julklappar, eller gör du dina egna? Vad för typ av presenter gör du då?
    Köper julklapparna men tycker det är kul att göra något med själva inslagningen istället.
  • Finns det några julfilmer som du inte har sett men gärna skulle vilja se? 
    Tror inte det.
  • Har du något favoritpynt till julen? 
    Stora favoriten är nog granen, eller stjärnorna i fönstren.
  • Vilken är din favorit julblomma, och varför?
    Skulle nog vara en röd julstjärna.
  • Vilken typ av julgodis gör du mest av varje jul? 
    Gör aldrig julgodis, köper istället. Favoriten är marsipangrisar eller polkagrisar.
  • Var ärlig nu; har du haft oturen att uppleva en jul som du kanske helst egentligen skulle vilja glömma? 
    Hade en jul när jag var ca 11-12 år som inte blev optimal, började kräkas på julafton...
  • Vilka brukar du fira julen med? 
    Min man, föräldrar, syster med hennes familj.
  • Vilken är din favoritaffär när det gäller att handla saker till julen/julklappar? 
    Oj, har nog inte någon specifik affär, blir oftast att man springer på något som man känner stämmer in på en viss person.
  • Vilken är din favoritjultidning? 
    Lantlivs julnummer är alltid en favorit.
  • Har du några traditioner den 23:e december? 
    Ne brukar mest bara ta det lugnt.
  • Vad brukar du använda för typ av julklappspapper när du slår in dina julklappar? Har du någon favoritsätt att dekorera julklapparna?
    Skiljer från år till år, ibland enkelfärgade papper och ibland med en massa tomtar.
    Skulle gärna vilja hitta nya roliga sätt att pynta paketen.
  • Har någon juldekoration från förra julen blivit kvar framme hemma hos dig under hela året? Om så är fallet, visa gärna en bild. 
    Har fortfarande 3 julböcker framme i köket...
    Bild i början av inlägget =D
  • Vilken julprodukt (inom mat&dryck) tycker du var godast förra året? 
    Julmusten ;-)
  • Brukar du ha en egen adventskalender, och om så är fallet, vilken typ av adventskalender?
    Förra året fick jag en Kinder Maxi kalender av min man =D (Choklad)
  • Om du måste välja mellan julmusik och julfilmer, vad väljer du då? Motivera gärna :)
    Då väljer jag musik, man kan alltid lyssna på musik medans filmer måste man sitta ner och fastnar framför tv/dator.
  • Vad tycker din familj och dina vänner om din extrema kärleksaffär med julen?
    Haha dom låter mig hållas och suckar högt när jag berättar hur många dagar det är kvar till julen.
  • Varför är julen så viktig för dig?
    Bra fråga, har alltid gillat julen. Är ju så mysigt att pynta och tända en massa ljus i mörkret.

1 kommentar:

  1. Kul att läsa dina svar på min lista! Att bli sjuk till julaftonen, och därtill magsjuka; det skulle ju vara KATASTROF! Hemska tanke...! Jag har haft lunginflammation i oktober/november ett år och då var jag väldigt trött under hela december, men jag kämpade på ändå... man måste ju få fira jul som vanligt!!

    SvaraRadera