Kontakt

julmysigt@gmail.com

tisdag 23 december 2014

Bygga chokladhus

Varje år runt jul blir jag sugen på att baka pepparkakshus men det rinner alltid ut i sanden.
Blir att tiden inte räcker till och sen är jag inte så sugen på att bränna mig på smält socker.

Men i år fick jag tips om att man kan bygga chokladhus.
Ett koncept Marabou gillar.

Det var mycket pill med att bygga ett chokladhus och jag kämpade på och det blev helt ok.
Man är ju ingen konstnär direkt hehe.

Då kommer vi till det oväntade...
Jag blev klar och tänkte att jag tar en bild imorgon när ljuset är bättre...
Jo men visst, nu är det så att jag är väldigt frusen och gillar att ha det varmt hemma.
Jag kan sitta i soffan under filtar medans min man sitter och svettas, jag kan inte rå för att under vintern är kaminen min bästa vän hehe.

Ni har nog förstått vad jag kommer berätta...kommer upp på morgonen och huset är inte längre ett hus.
Det är ett platt hus...

Det stackars chokladhuset ville inte bo hos oss.
Ville inte ens ta bild på det stackars huset.

Det var en rolig grej men vi får hålla oss till pepparkakor ifall vi ska bygga hus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar