Kontakt

julmysigt@gmail.com

tisdag 9 december 2014

Recept kokostoppar med saffran

Bakade ju lite för några dagar sedan och nu har jag lyckats äta upp allt...suck.
Men eftersom dom var så goda mina kokostoppar med saffran så tänkte jag tipsa er med ett recept.
Receptet är från början från Arlas recept.

Ingredienser:
2 ägg
1dl strösocker
1 pkt saffran (0.5g)
0.5dl Arlas smör och rapsolja
6dl kokosflingor


  1. Sätt på ugnen på 175 grader
  2. Rör ihop ägg, socker och saffran
  3. Rör i smör och kokosflingor
  4. Gör små toppar och placera dom på smörpapper på en bakplåt.
  5. Grädda i mitten av ugnen ca 15-20 minuter.
  6. Låt svalna och sen ät =D
Det stod att det skulle räcka till 12 toppar, då blir dom väldigt stora.
Jag gjorde 16 toppar och hade nog kunnat få det till 19 om jag hade nallat lite från dom andra.
Tyckte mina blev lite stora.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar