Kontakt

julmysigt@gmail.com

fredag 11 september 2015

För många ljus?

Kan man ha för många ljus/lyktor hemma?
Frågar man mig så säger jag nej men frågar man mannen får jag nog ett annat svar hehe.

Har gett mig själv köpförbud på lyktor, om jag inte har plats för fler så får dom stanna i affären.
Eller så måste jag göra mig av med en om en ska med hem.

Tycker om den här lyktan från IKEA, den är vit och jag funderar på att måla den i en mörkare färg.
Den är lite för somrig just nu.

Meeeen ljus kommer jag alltid att köpa för mycket av, tänk om jag vill tända ljus och det är tomt i ljuslådan...går ju inte för sig ;-)

Är jag ensam om att hamstra ljus?

9 kommentarer:

  1. Det kan aldrig bli för mycket ljus :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att jag inte är ensam att tycka så =)

      Radera
  2. Jag har massor med ljus hemma, och inte kan jag låta bli att köpa nya varje år!!! Som du säger - vilken fasa om de tar slut lagom till julen...fast jag har nog så det räcker till julen om fem år...haha!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag har också en massa i mina gömmor.

      Radera
  3. Man kan aldrig få för mycket av ljus, lyktor och allt vad det kan va! Det är bara mysigt :)

    SvaraRadera
  4. Ha ha! Köpstopp på ljuslyktor, det där känner jag igen! :D Men nä, för många ljus kan man inte ha!

    SvaraRadera
  5. Nej! Men kan inte ha för många varken ljus eller ljuslyktor!! Men min man är inte heller helt övertygad om detta, konstigt! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det konstigt att männen aldrig förstår ;-)

      Radera