Kontakt

julmysigt@gmail.com

söndag 13 september 2015

Katter i granen

Hittade den här bilden och minnen från barndomen dök upp.
När jag var liten hade vi en vit katt som hette Snövit och hon gillade julgranar...

Hon gillade att klättra i dom samt brottas med dom, vi hade en plastgran och tillslut fick vi tejpa ihop den då grenarna gick av.

Det var synd om den granen...

För några månader sedan skaffade syster med familj två söta katter...får se vad dom tycker om julgranar ;-)

Har ni katter som klättrar i granen?

5 kommentarer:

  1. Ja, vi har en katt som gillar att sova i granen, knäckt ett antal grenar i plastgranen. Den andra katten gillar att anfalla granen så han knäckte hela granen på mitten för några år sedan. ..

    SvaraRadera
  2. Jag är väldigt orolig över det, jag har precis köpt en liten kattunge. Han kommer vara 6 månader och kastrerad i december. Jag hoppas att han itne hoppar i granen, den är min käraste ägodel.. Just nu har jag svårt att tro det, för han biter inte i sladdar eller river i väggarna eller möblerna, han använder inte klorna när man leker med honom med händerna och han är försiktig vid blomkrukor och sådant. Vad tror du? Finns det något sätt att göra för att få honom att verkligen inte vilja vara i granen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna att granen får vara ifred, har tyvärr inget tips på hur man håller granen kattfri.

      Radera
  3. Vi har två katter och de gillar att vara under granen och ibland petar de på nån kula längst ner. För att säkra granen har vi en stadig julgransfot i gjutjärn och mot toppen sätter vi ett snöre som går till en krok i taket. Sen är det nog bra att undvika glassaker i granen när en har en kattunge. Senast vi hade det gjorde jag "snöbollar" av vitt garn. Blev faktiskt rätt fint också ��

    /Marlene

    SvaraRadera