Kontakt

julmysigt@gmail.com

tisdag 8 oktober 2013

Att skicka julkort

Sen jag var liten så har vi alltid haft en tradition med att skicka julkort kors och tvärs. Denna tradition gillar jag och blir själv glad när jag får kort.
MEN nu till problemet…
Varje år skickar jag ca 20 julkort till nära och kära, har jag tur får jag tillbaka 2 från dessa personer.
Så hur ska jag göra i år? Ska jag skicka till dessa personer igen eller ska jag bara skita i det?
Skickar gärna till dom 2 som jag får av men dom andra?
card

4 kommentarer:

  1. Du får se dig som en "julkorts ambassatör" och fortsätta skicka 20 kort. Att bevara vissa gamla jultraditioner hänger på oss jultokiga ;) Sen får du tänka att du generöst har delat ut jul glädje till 20 personer med dina julkort. Länge leve julkorten!

    SvaraRadera
  2. Jag har precis samma problem! Jag har börjat stryka lite på listan år efter år och i år tar jag bort 5 personer till. Jag väljer ut dom som jag verkligen vill skicka till

    SvaraRadera
  3. Jag förstår ditt problem för jag har samma, fast jag får typ inga julkort alls :P Jag skulle nog råda dig att skicka ändå. För det betyder så mycket att få ett julkort, och att skicka det är lika mysigt. Det är synd om dig som inte får några tillbaka men det kan ju betyda mycket för dina vänner som får :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svarar er alla i samma inlägg =D
      Tack för svaren, har bestämt mig för att köra på iår också.
      Hoppas att några av mottagarna blir glada för korten =)

      Radera