Kontakt

julmysigt@gmail.com

måndag 7 oktober 2013

Mycket listor nu men det är kul =D

Hittade Mitt Vinterland Johannas lista, här kommer mina svar:


Vad är det bästa med julen?

Avkoppling, mysigt med ljus, alla dofter och familjen.

Hur skulle din drömjul se ut?Att alla i familjen skulle kunna slappna av tillsammans och bara umgås och hitta på roliga saker istället för att stressa runt i affärer.
Vilka tre saker önska du att få mest av allt i julklapp i år?
Lite hemligt Blinkar

Vad är roligast, att ge eller få julklappar?Jag tycker både och.

Vilka är dina 5 favoriter bland alla julkalendrar som visats hittills?Trolltider är en favorit Ler gillade Greveholm 1 och 2 också.
Vilka är dina favoriter bland alla andra julfilmer?Astrids Jul och en del Disneyfilmer.
Vad lyssnar du helst på vid jul? Någon favoritjullåt?Älskar julmusik och börjar lyssna redan i september, gillar allt från Stilla natt till White christmas. Gillar Michael Bublès julalbum.
Vad äter du mest av på julbordet?Är ju lite kinkig med mat så favoriterna är prisnkorv, köttbular, skinka samt vilt.

Vad dricker du helst till julmaten?Julmust.

Vad är ett måste på godisbordet på julafton?
Marsipangodis, pepparkakor och nån god choklad.

När börjar du julpynta samt klä granen?
Börjar pynta helgen innan första advent, och granen åker upp dagen efter Lucia
Vilka färger har du mest av till jul?Rött, grått och glittrigt Blinkar
Ser du på Kalle Anka varje jul?Ja till 99% om jag är hemma.
Ser du på Karl-Bertil Jonsson varje jul?Om jag råkar sitta vid tvn så gör jag det.

(Bonusfrågor till julbloggare)
Vad är det bästa med att blogga om julen?Kul att dela med sig av sina jultankar med andra likasinnade samt att man kan få en massa bra tips från andra bloggare.
Läser/ följer du alla andra julbloggar som finns också, eller kanske bara några utvalda favoriter?Följer alla som kommer upp på julbloggar.se

Hur tycker du att en bra julblogg ska vara?Nån som delar med sig av bilder och tankar. Gillar när folk är personliga och hoppas att jag ska bli bra på att komma ihåg att ta bilder ute i butiker mm.
Inte helt lätt att komma ihåg nu när man precis har börjat blogga.
Man känner sig ju lite lattjo när man drar fram telefonen och ska fota tomtar på ICA hehe.



2 kommentarer:

  1. Hejsan, jag hittade till din julblogg först idag, det ska bli roligt att fälja dig, välkommen till julbloggsvärlden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket =D
      Brukar vara inne på din blogg också och läsa, gillar verkligen bilderna av Ilon Wikland.

      Radera