Kontakt

julmysigt@gmail.com

lördag 12 oktober 2013

Minnen…

Ibland ser man något som triggar minnet och man börjar komma ihåg saker man gjorde när man var liten.
Den här gången kom minnena i samband med att jag såg bilder på pepparkakshus.
När jag var liten så gjorde vi alltid ett pepparkakshus, det roliga var att vi tog en större bricka och där ställde vi huset.
Runt huset dekorerade vi med bomull som snö och under snön och i huset la vi som en ljusslinga. Det blev så stämningsfullt, sen placerade vi ut små tomtar och granar.
Tyvärr hittar jag inga bilder på våra byggen, vi är ju så bortskämda nu med att vi kan fotografera med våra mobiler.
Räknade lite snabbt och insåg att det var nog en 20 år sen vi gjorde det sist, usch vad jag känner mig gammal nu Blinkar
Lägger ut lite inspirationsbilder för att bygga pepparkakshus, blir sugen på att bygga ett i år Skrattar
Risken är enorm att dom inte blir såhär vackra hehe.
pep
pep1
pep2
pep3
pep4

2 kommentarer:

  1. Åhh vilka fina pepparkakshus! Särskilt de två sista var urmysiga. Vi kör på exakt samma varje år, en mall som mina föräldrar hittade i en tidning 1978.

    SvaraRadera