Kontakt

julmysigt@gmail.com

söndag 9 november 2014

Jul på Liseberg

Jag är ju så sugen på Lisebergs julmarknad, har inte varit där på några år pga tidsbrist.
Det är en stor favorit, så mysigt att vara där när mörkret sänker sig över Liseberg och alla lampor tänds.
Ett måste varje gång vi åker dit är att gå till Lapplands delen och äta souvas, det är ju så gott.

Får se om vi kan klämma in det i år, är nyfiken på Tjolöholms marknad också och skulle ju vara något att kombinera dessa två.

Liseberg öppnar redan den 14 november för att ha öppet ända till den 30 december.
Lite kul att dom har öppet efter jul, bra för alla som inte hade tid innan.

Jag och min man brukar äta en bit, sen går vi runt och känner in atmosfären.
Bästa är om det ligger snö över hela parken men det är inte ofta det händer när vi har varit där.
Sen blir det varmchoklad som inte bara är gott att dricka det är även perfekt att värma händerna på den varma koppen.
Får se hur vi gör, ska kolla boende på Scandic eftersom mannen har poäng som täcker en frinatt.

Några andra som ska till Liseberg?

2 kommentarer:

  1. Ja, det är så mysigt!
    Jag har visserligen bara varit där en gång och det är flera år sedan, men det var helt gudomligt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen en favorit, håller tummarna att jag kommer dit i år.

      Radera