Kontakt

julmysigt@gmail.com

måndag 17 augusti 2015

Jullista från Matildas Jul

Man kan aldrig göra för många jullistor, här kommer en från Matildas Jul.


När brukar du börja köpa dina julklappar? Är du en sån som köper under hela året eller stressar ihjäl dig en vecka för julafton?
Det vore ju perfekt om man spred ut shoppingen över året men det blir ju lite svårt. Tänk om personen hinner köpa samma till sig själv eller får det av någon annan tidigare.
Har jag tur börjar jag hitta småsaker i augusti, men oftast blir det panik i december.

Gillar du nya inslag på julbordet eller ska det vara det helt klassiska julbordet?

Visst kan man slänga in något nytt ibland men det får inte konkurrera ut något annat gott.
Mina favoriter på julbordet är oftast vilt som hjort, älg mm.















Om du måste välja, vilken är den bästa julkalendern någonsin?
Min favorti nummer 1 är Greveholm.
Julafton med -20°c och snö eller snöfritt och 20°c varmt?
Skulle jag ha garanterat med minusgrader och snö varje julafton så skulle jag stanna hemma.
Däremot har dom senaste jularna varit snöfria och regniga, så vi har provat att fira utomlands 2 gånger och det gick bra.







Vilka dofter förknippar du med julen?
Kanel och Saffran.

Gillar du att kolla på TV på julafton eller vill du helst ha en tv-fri jul?

Kalle Anka sen är det stopp på Tv tittandet.

När brukar du börja planera inför julen?

Börjar ju fundera på julen i augusti redan men planera julen vet jag inte riktigt, oktober kanske.

Stjärna i fönstret eller adventsljusstakar?

Favoriterna här hemma är stjärnor i fönstrena, mysigt ljus.

På en skala mellan 1 - 10, hur jultokig är du egentligen?

10!!

Helt ärligt, äter du alltid upp halva pepparkaksdegen i smyg som ogräddad eller gillar du mer färdiggräddade pepparkakor?

Helt ärligt så är ju degen så mycket godare än den färdiga pepparkakan =D
När du slår in dina julklappar, brukar du ha ett tema på alla paket eller slår du bara in dem i en massa olika pappersslantar du hittar i skåpen?
Jag gillar att slå in alla mina paket i likadant papper, ser stilrent ut under granen.

//Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar