Kontakt

julmysigt@gmail.com

måndag 24 augusti 2015

Mina julval (jullista)

Hittade Mina julval hos Våran lilla julvrå, så jag fyllde i vad jag tycker om julen.


  • Knäck-Kola
  • Apelsiner-Satsumas
  • Köpta köttbullar-Egengjorda köttbullar
  • Pepparkakor-Saffransbullar
  • Köpta juldekorationer-Egengjorda juldekorationer
  • Vit julinredning-Röd julinredning
  • Konstgjord gran-Äkta gran
  • Adventsstjärna-Adventsljusstake
  • Tomtar-Änglar
  • Hemgjorda julklappar-Köpta julklappar
  • Tända ljus-Ljusslingor
  • Egeninlagd sill-Köpt inlagd sill
  • Köpt risgrynsgröt-Egengjord risgrynsgröt
  • Ischoklad-Rischoklad
  • Modern jul-Gammaldags jul
  • Prinskorv-Julkorv
  • Amerikanske julmusik-Svensk julmusik
  • Stilla natt-Gläns över sjö och strand
  • Kan du vissla Johanna-Karl Bertil Jonssons julafton
  • Brunkål-Rödkål
  • Gravad lax-Rökt lax
  • Amelia jul-Allers julmagasin
  • Julfirande hemma-Julfirande borta
  • Köpt glögg-Egengjord glögg
  • Alkoholfri glögg-Vinglögg
  • Kanel-Saffran
  • Mjuk pepparkaka-Pepparkakor
  • Tidning med julpyssel-Tidning med julmat
  • Ett päron till farsa firar jul-Tomten är far till alla barnen
  • Ernst jul-Leilas jul

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du gjorde dina val också!! Hoppas vi får se Ernst Jul i år också; det är ju så mysigt! Hade lite svårt för stället han höll på med i somras...:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tyckte inte heller att årets Ernst sommar var toppen.
      Håller tummarna för Jul med Ernst.

      Radera